Hypercard.dk er lukket for bestilling af
kort til transport

Torsdag den 20. juni klokken 9.00 åbner de nye systemer til godkendelse og bestilling af Ungdomskort med virkning fra den 1. august 2013.

Hold øje med

www.ungdomskort.dk
HyperCard Logo

Andre spørgsmål til bestilling af HyperCard

Jeg har ikke fået mit HyperCard endnu. Hvad skal jeg gøre?
Log ind på mitUddannelseskort og se bestillingsstatus under ’Kort og bestillinger’. Her kan du se, om din skole har godkendt din bestilling. Når din skole har godkendt, kan du også se det første kort, som trafikselskabet skal lave til dig. Har du endnu ikke fået dette kort, skal du kontakte trafikselskabet , for at høre nærmere om forventet leveringstidspunkt. Det er trafikselskabet, som laver og sender kortet til dig. Hvis din skole ikke har godkendt bestillingen, skal du kontakte din skole.
NB. Hvis dit HyperCard er udløbet, kan du søge om en forlængelse af perioden. Brug punktet "Du skal have forlænget rabat".

Jeg har mistet mit kort. Hvad skal jeg gøre?
Log ind på mitUddannelseskort og se under ’Kort og bestillinger’. Her kan du se dit aktuelle kort. Du skal klikke ’Erstat’ for at få tilsendt en kopi. NB. Trafikselskabet kan opkræve et gebyr for at lave et erstatningskort.

Jeg kan ikke få lov til at rette i perioden på mit aktuelle HyperCard. Hvad kan jeg gøre?
Det er vigtigt, at du ændrer dine fremtidige kortperioder i god tid. Du kan ændre på gyldighedsperioden for dit HyperCard frem til 14 dage før første gyldighedsdag. Herefter kan gyldighedsperioden for et aktuelt HyperCard ikke ændres.

Funktionen ’Erstat’ er kun til brug i forbindelse med mistede kort. Funktionen kan ikke bruges til at vælge en anden gyldighedsperiode på dit kort. Styrelsen for Videregående Uddannelse og Uddannelsesstøtte kan heller ikke ændre i perioden på dit HyperCard.

Hvem udsteder mit HyperCard?
Log ind på mitUddannelseskort og se under ’Kort og bestillinger’. Her kan du se ’Dit trafikselskab’.
 

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg ikke ønsker mit HyperCard længere?
Hvis du ikke ønsker det aktuelle kort, kan du forhøre dig hos dit trafikselskab om betingelserne for refusion af den ubrugte periode af kortet. Hvis du ikke ønsker flere kort tilsendt, skal du logge ind i mitUddannelseskort og slette eventuelle fremtidige kort. Så kommer der ikke flere kort til dig.

NB. Hvis du stopper på uddannelsen, skal du altid give besked til skolen.

Jeg har en profil på mitUddannelseskort, men nu flytter jeg til Sverige, og jeg kan ikke vælge min svenske adresse i systemet. Hvad skal jeg gøre?
Vælg punktet ’Du flytter’ og vælg ’Ret’ ud for din fra-adresse. Nu kan du vælge linket ”Jeg kan ikke finde min adresse på listen”. Her kan du selv indtaste din svenske adresse.

Jeg har en profil på mitUddannelseskort. Jeg er flyttet for en måned siden, men når systemet vælger min folkeregisteradresse, så vælger den stadig den gamle adresse. Hvad skal jeg gøre?
Vælg punktet ’Du flytter’. Her kan du rette din adresse. Vælg årsagen ’jeg skal flytte’ på listen. Angiv flyttedato (tidligst dags dato) og vælg din nye adresse på listerne. Afslut med ’OK’. Dit HyperCard bliver herefter sendt til din nye adresse. Det er stadig den gamle folkeregisteradresse, der vil fremgå af din profil, men rejsen vil være beregnet ud fra den nye adresse.

Jeg har angivet, at jeg flytter i mitUddannelseskort, men jeg får efterfølgende en kvittering med min gamle adresse. Når jeg ser under ’Ret din profil’, så er det også stadig min gamle adresse, som står angivet. Hvad skal jeg gøre?
Systemet opdaterer ikke din adresse, selvom du flytter. Din rejsestrækning vil dog være beregnet ud fra den adresse, som du har angivet. Du vil derfor få den korrekte strækning.
Du vil også få tilsendt HyperCard til din nye adresse, selvom den ikke fremgår af din profil.